May 4, 2008

Ainul Mardhiah saya lahir...

pagi 27hb tu kol 8pagi sakit perot..rase cam masuk angin jek..cek panties clear jek...pastu aku suro lah abg pi beli bekpes.. mase nak bekpes tu rase semacam jek..perot tu memang still sakit2 gak..cek lagi panties ade darah +lendir..dalam hati aku..perghh..akhirnyer..inilah yg aku nanti2kan selama ni..kekeke....so aku pun on9 YM dan tanye ape yg patut kat member2..pekpes jap..mandi2 sume..skali termuntah lak pulak...nak makan dah tak selera dah..

kol 10 aku pi sepital HKL... dalam kete dok kire contraction jek..pergh...3 minit skali..tapi sakit cam period pain jek..pinggang tak sakit lak pulak...mulut memang tak henti2 bace ape yg patut..sampai HKL..tunggu misi nak cek punye lah lame... sbb ade org lain gak..agaknyer de nengok aku cam relax jek kot..time contraction datang jek aku jalan2... pas misi amik tekanan darah sume doc lak cek... seb baik r dapat misi yg amoi nie..jari halus jek..kekekee...so de selok pun aku leh maintain tahan lagi r... tekejut die ngan aku2 skali rupenyer dah buakn 5-6cm... dalam hati aku waa cepat gak bukak..tak sabo dah ni nak banak..

trus doc kate masuk LR..takyah tunggu kat wad.. mase tu kol 11.05 pagi..sampai LR doc tanye itu ini.. (cantik gak LR nie...) kol 11.30 pagi die pecahkan air ketuban..de tanye nak amik epidural ke tak? aku kate takpelah doc (sebenonyer aku takot tgk cucuk epi tu kat channel H&H tu..kekeke...) so aku pun gagahkan diri..dr tu asik tanye jek sure ke takmo epi..(sbb epi kat HKL free jek)..

aku yg sememangnyer sgt peramah ni memang tak diam lah kat dalam LR tu..tanye itu ini kat misi tu..berbual2 lah..cite camner kenal laki lah sume..misi anak bape lah..kekekee....pastu aku dah bosan soh misi tu panggil abg..so aku pun berbual ngan abg berdua jelah...(romantik time nie)

mase contraction tu rase sakit kat ari2 cam period pain...time ni lah aku bace segala ayat yang ade..tak r sakit sgt actually..tapi seksa gak sbb nak menahan diri jangan push b4 10cm tu..bayangkan kite rase nak berak sgt22222..tapi kene tahan...kekeke...camtu lah rase...pastu aku rase tak tahan aku cakap ...akak misi.... saye ras nak berak nie.. akak misi tu cek baru 7 cm... adoi lah..baru 7 ke...huhuhu...aku pun tahan lagi...pastu misi cek lagi dah bukak 8cm..time tu baru teringat akar fatimah.cepat2 aku soh abang rendam...

kol 12.30dah bukak 9.5 cm misi kate..huhuhu...terus misi2 tu buat persediaan untuk aku 'berak'..kekkee....minum air fatimah tu dulu...pastu dah tak tahan nak push dah ni...misi kate..ok awak leh 'berak' skrg.. tapi cam blur gak nak push2 nie..aku push jelah cm nak berak..kekee..misi kate tarik napas..pastu push dalam kiraan 10...n pandang dada awak..pegang pergelangan kaki..aku pun buat lah..tak lepas2 pun..sampai aku cam putus asa gak r..aku cakap ngan misi..nak air sejuk leh tak...(penat..kekeke..)...leh l;ak wat lawak2 mase nak banak..tapi mase tak datang contraction tu tak sakit lah..so camner nak puash.,..mase cotraction datang jek rase gesaan nak push tu...so bile cotraction datang jek aku truskan perjuaangan..akhirnyer selepas 4 kali push..keluarlah Ainul Mardhiah yg aku nanti2kan selama nie..time baby keluar jek aku trus kate ahhhhhh.....alhamdulillah....(cam lega sgt2 pas berak sembelit)

tu jelah citenyer....apepun..alhamdulillah senang nak lahirkan ainul mardhiah ni...mudah2an senang gak r nak menjaga n mendidiknya..insyaallah... untuk kawan2 yg sedang menanti tu..banyak2 kan berdoa k..jalan banyak2 cam aku..kkekkee...

n thanks again sbb bagi kata2 perangsang n doa....

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST