Jun 21, 2008

Si penyamun dan pisau...

Tiba-tiba aku teringat kisah pencuri masuk hostel aku...mase tu aku tingkatan 5 kat SIGS, JB. Malam tu cam biase pas study masuk dorm dan tido...pastu malam2 buta dengar bising2...ingatkan kenapa r rupa2nyer ade student nampak lelaki dalam asrama.. lelaki tu senbunyi dalam dorm sebelah study room..huhuh...

pastu kami cari lah di pencuri..bile dah kantoi, apelagi..lari lah die..meredah kami2 ni sume...aku ape lagi, kejar lah die..kalo tak silap aku member kata die ade pisau..padahal pencuri tu depan aku jek..kalo de takde pisau dah lame aku terhun tangga tu hempap die..pastu die lari lagi panjat tembok belakang asrama kami...

dan disebabkan bising2 kat asrama, pak guard kondo belakang asrama aku tu pun sebok2 r nak tau nape...dah terjun jek si penyamun tu dari tembok, die kene tangkap..kekeke..padan muke...puas hati aku mase tu..(aku nampak penyamun tu kene tangkap sbb aku pun panjat tembok tu mase nak kejo die)

hmmm...ni lah kehidupan..kadang2 kite nekad dan tekad melakukan sesuatu, tapi bila ade satu halangan, kita jadi berfikir balik, nak buat ke takmo, atau nak teruskan ke tidak...macam aku jugak..aku memang nekad kejo pencuri tu sbb terbukti die curik duit dalam beg sekolah aku, tapi, bile aku tau die ade pisau, aku jadi ragu2 nak terkam die ke taknak..padahal aku boleh jek terjun tangga tu terkam si penyamun..tapi..aku takot lah pulak kalo2 aku kene tikam..tak ke haru nanti..tapi camner pulak kalo aku betol2 terkam die????? lu pikir lah sendiri...kekekeke...

3 comments:

  1. hmmm jangan cari nahas dik oiii. lainle kalau ada ilmu karate do ke, silatke, wusyike,, tomoi ke..hee hee

    ReplyDelete
  2. salam yana... tukar link ngan akk eh...

    ReplyDelete
  3. hahaha..mase ni ingat nk kejo jek..tak ingat lain dah.

    ReplyDelete

POPULAR POST