Apr 2, 2020

Doa untuk anak-anak

Doa anak soleh, doa untuk anak

Alhamdulillah
Dah 16 hari berkurung di rumah disebabkan perintah kawalan pergerakan (pkp).

Hari ini kami sekeluarga berpuasa.
Anak-anak sedikit melepek harini sebab 1st day puasa kan. Tapi bersemangat nak ikut puasa esok.

So sepanjang berpuasa ni aku ajak anak-anak buat amalan-amalan sunat seperti solat sunat tahajud, dhuha, tidur tengahari (Qailullah) , zikir, tadarus dll.

Setiap kali solat pasti ada doa untuk anak-anak ibu.

Ya Allah, tiada daya dan upayaku melainkan atas izinMu. 
Ya Allah, bantulah aku dan suamiku membesarkan anak-anak kami dengan baik 
Jadikanlah anak-anak ku
Ainul Mardhiah
Ayra maria
Muhamad Aidil adam
Aina mariam
Muhamad ali asyraf
Alyana Aisyah
Dan muhamad Adeeb Aysar
Menjadi anak yang soleh dan solehah 
Fasihkanlah lidah mereka membaca ayat-ayatMu
Tajamkanlah akal mereka memikirkan kebesaranMu
Kurniakanlah kejayaan, kebahagiaan dan kecemerlangan kepada anak-anak ku dalam kehidupan di dunia dan di akhirat 
Jadikanlah aku dan zuriat keturunan ku keturunan yang mendirikan solat dan keturunan yang mentaatiMu dan RasulMu 
Ya Allah
Perelokkanlah akhlak anak-anak ku
Jadikanlah mereka anak yang berbudi pekerti dan berahlak mulia, anak yang hormat pada ibu bapa, guru-guru dan orang tua.

Aamiin.

Doa ini, aku amalkan sejak anak sulong aku, Ainul dalam kandungan, hinggalah sekarang. Bezanya, hampir setiap tahun bertambah nama anak. Hahahahha

Thanks semua sebab sudi membaca. 😘

#ibuanak7

1 comment:

POPULAR POST