Jan 10, 2011

Jom Jahit : Peasant Blouse dan Diaperless: Hari ke 4

Assalamualaikum kawan2..

Hari ni aku bz..takpe watpe..tapi pi umah orang kawin..pastu terus stay kat umah maksu aku...lepak2 situ tunggu en.adam balik kerja amik kitorang...

Pastu balik aku konon2 nak siapkan diapers stacker sebijik..skali ternampak kain perca...terus teringat angan2 siang tadi nak buat baju anak2...

So apelagi...terus lah menjahit..kejap je siap..sebab senang sgt...hahaha...(senang sbb tgk tutorial ok)

Ok cam biase ini adalah cubaan pertama juga...gunakan kain perca juga...
Camne? cantik tak? aku dah ubah skit dr tutorial asal..yg ni aku buh renda kat bawah tu...dan lengan aku tak letak getah sbb takde getah kecik..

nak try?

tutorial dari my.crazyartzone

korang silalah cuba ye...

*blouse tu nampak kejung je sbb kain tu keras skit..muahaha...len kali aku wat pakai kain cantik skit eh

bile dah menjahit ni sgt lah addicted...! dan aku plan nak jual hasil jahitan aku macam MET TAI, WRISTLET, CLUTCH BAG, DIAPERS STACKER dan ape2 jelah yg aku boleh jahit... nak gak cari duit sampingan sebab bercita2 nak beli mesin jahit portable so kalo pi kursus KH leh r bawak...

ok selit skit laporan untuk Ainul ye...

Diaperless hari ke 4

Hari ni Ainul pakai pampes sepanjang hari sebab pi orang kawin...

Refleksi: Objektif tidak tercapai...hukhukhuk..

takpe esok masih ada...

7 comments:

  1. xpe ainul slow2
    damia dah 100% diaperless
    semalam g pavy saje xkasi dia pkai pampes
    kita selalu la bawa dia g toilet suh dia kencing heheh
    jimat duit xyah bli pampes dah

    ReplyDelete
  2. rajinnya ko jahit blouse...ngan anak2 kecik..adui..respek tui!!!

    ReplyDelete
  3. xpe.. slowly. nanti okla.

    :)

    caiyok! teruskan menjahit

    ReplyDelete
  4. kak ia, nana...tulah...slow2 dan sgt sabar ni..hahahhaa...harap2 b4 yana nek sekolah ainul dah diaperless dah...ibu die je ni malas..muhahahha

    kakyies...tak maknenye..ni jahit mase malam2 buta pas anak2 tido..haahahha

    ReplyDelete
  5. kretip sunggu kau! aku ni nk gunting kain pon x lurus. hohoho..

    ainul musti boleh punye. memula mmg le camtu. lelama sok ok la. ely dulu pon camtu jugak ;)

    ReplyDelete
  6. tulah kak i...ibu de ni pun ngan gigih

    ReplyDelete
  7. kalo lah k.el tau jahit
    mmg dah jahit dah baju2 budak2 tu
    mmg suka pun jahit2 ni
    tp tu lah nak jahit tu x reti..pakai mesin pun lglah huhuhu

    ReplyDelete

POPULAR POST