Jun 2, 2011

pergh..tinggi betul cita-cita....macam2 nak jahit...

As Salam semua...dan selamat pagi (ceh macam kat kelas lah pulak)

Aku ni takleh tido..berpinar kepala otak ni dok pikir jek..

kan dah lame aku tak menjahit..(ade lah jahit bantal dan keychain felt orang order).. maka dengan itu tangan ini sudah gatal lah nak jahit (konon nak tunggu mesin jahit baru..lambat beno..awok tak sabo nak jahit ni)hahaha...

So benda yang menyebabkan kepala otak ni berpinar adalah bila fikirkan baju anak2 aku...aku cam biase lah tak beli sgt baju2 ni..beli tima raya je pun..banyak yang orang bagi lah mase buadak2 ni lahir..ade gak r sikit2 beli pakaian untuk basahan...

tapi semalam terbaca dalam surat kabo pasal sorang budak ni ade banyak baju branded..( idok lah aku nak baju camtu gak)..maknya pun suka pakaikan baju lawo2 kat anak2...so anak nampak comel jek sentiasa...cam best kan

so aku plan..sedikit demi sedikit aku nak buang baju budak2 ni yang dah kembang semangkuk tu..dan dah pudar kaler dan dah terpalut dengan susu coklat rendam kat clorox pun tak tanggal..dah yang dah bertahi lalat syarifah Aini tu...

jadi baju2 itu akan aku gantikan dengan baju yang akan aku jahit sendiri...plannye..seminggu satu pasang baju untuk anak2... kali ni takmo baju seksi meksi..nak baut baju muslimah skit..so leh pakaikan ayra dan ainul tudung..(ainul suka sgt pakai tudung..tapi ayra leceh sikit..so kene train de dr sekarang)

ala2 baju camni


atau camni


*gambar ihsan dr en.google

comel kan...akan adalah sikit2 dress yang aku akan buat.. dan sekali dengan sepit rambut atau cekak rambut (ni yg best ade anak perempuan ni..heheheh)...mesti comel ainul dan ayra pakai...hehehhehe (verangan jap)

Untuk Aidil? anang irau (jgn risau dlm bahasa iban).. aku akan buatkan seluar..dan kasut..hehehhe...(setakat ni dah ade 2 helai seluar yg aku jahit..dan 1 pasang kasut)

cita-cita tinggi sungguh nak penuhkan almari anak dengan baju yg dijahit sendiri (ade sorang minah saleh tu wat camni tau..tu yang nak wat juga...) insyaallah..sikit2 lama2 jadi bukit kan..

oh tak lupa juga nak buatkan mereka telekung..budak2 ni kalo kite solat suka sgt nak ikut..siap nak pakai tudung segala (sbb takda telekung kecik)..takpe anak2 ibu sayang..nanti ibu jahitkan sorang satu yer...)hehehe

(tinggi kan angan2..hahaha)

untuk ibunye..nak jahit baju kurung sendiri banyak2 untuk kerja..sebabnya kebanyakkan baju yang aku ada dari zaman sekolah dan matrikulasi..huhuhu...8-9 tahun lepas tu...hukhukhuk...

juga untuk en.Adam...nak buatkan boxer, seluar pakai kat rumah, nak belajar jahit kemeja, buatkan baju raya...dll..hhehhee

untuk rumah pulak..nakkkkkkkkkkkk sgtttttttttt2 buat cadar quilt...(tapi of coz lah kene kesabaran yang tinggi)..tapi kalo tak dapat, buat baby quilt pun jadi lah..leh r si Aidil buat golek2...kan..kan...

ok tu je dulu coretan pasal angan2 aku.lega dah cite kat sini (sume org dah tido..nak cite kat sape kan...) u alls doakanlah aku jadi rajin ye,..hehehhe...dan semoga impian aku ni tercapai...amin....

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST