Jul 30, 2011

Bila rasa itu datang

Bila rasa itu datang..
aku tak dapat menghindar..
kesayuan hati adalah jiwa...
aku yang masih mentah terus merangkak mencari titisan kasih...
dalam teraba aku temui..
dan kemudian terus bersinar..
membangkitkan aku menjadi dewasa...

hahahhaa....leh jadi penulis tak?

jangan tak percaya dulu pernah wakil Johor tau untuk ke Perkampungan Penulis Muda Kebangsaan 2001 taw..

tapi bukan itu yang aku nak cerita..cuma mahu luahkan perasaan...

bila arwah mak meninggal, aku hilang...kasih mak takde taranya...tak boleh diganti dengan kasih ayah..tak boleh diganti dengan kasih mak tiri..kasih mak kasih abadi..

rasanya aku pernah cerita macam mana mak boleh pergi menghadap Illahi kan..mase tu aku form 5...sebulan lagi sebelum SPM... tiap2 malam aku akan bacakan yasin untuk mak.. pernah satu masa, seminggu sebelum mak 'pergi' mak cakap "baik anak mak".. terharu...

pada kawan2 di hostel yang tahu, tiap2 hari aku akan tido di hospital..dari hospital aku pergi sekolah..dan balik hostel..dan pergi hospital semula...tapi rutin tu berubah terus bila mak dah 'pergi'.. hidup di hostel selepas itu, tiap2 malam aku dipenuhi dengan bacaan yasin dan al-quran untuk mak..

pada mak aku kurang mengadu...sebab aku bukanlah pandai pamerkan perasaan..dan luahkan perasaan pada orang..sebab tu sampai sekarang masih ade orang bertanya "eh..mely...ko takde masalah ke? aku tgk ko hepi je selalu"

sungguh aku cakap..kalau aku ade masalah pun, bukan orang boleh tolong...hahaha

dan mak...mesti mak sedih melihat anak2nya yang masih kecil2 terpaksa ditinggalkan..aku tau..sebab mak pernah cerita kat mak usu aku..

dan kenapa hari ni aku feeling habis..teingatkan mak sangat2...

tapi apepun..doa aku sentiasa bersama mak..dan semoga dengan secebis doa aku mampu melepaskan mak dari siksa kubur..mampu menerangkan, meluaskan dan menyejukkan kuburan mak..dan mampu membawa mak ke syurga...insyaallah...

al-fatihah untuk mak...

terima kasih korang sebab baca lug=han perasaan aku..hhehhee..i lap u olls...

*psst: teringat makan mee sop pantai lido share dengan mak.sedap...

Anda berminat atau ingin dapatkan consultation percuma? Sila SMS atau call yana di 012-7470856 atau email ke lyana_um[at}yahoo[dot]com

4 comments:

  1. al fatihah jgk buat mak akk...slmt menyambut bln ramadhan....

    ReplyDelete
  2. Yana adakah slps aku n ko cit cat aritu? sYAHhdu beb...

    ReplyDelete
  3. mely!:d AKU TERJUMPE BLOG KAU DOK SEARCH2 pasal penulis muda..haha..kau ade simpan tak keratan gmbr kite yg msuk paper dulu mase g perkampungan tu?

    ReplyDelete
  4. hahahahaa nuha...ko dok search pasal ni ke..kekeke...aku pun penah search.. tak jumpe.. aku takde r kratan surat kabo tu... gambo axde r tapi tak ingat letak mane..kekeke...gambo yg kite amik kat tepi pokok tu... eh kak elyanee mane ek (btol ke aku eja name die)

    ReplyDelete

POPULAR POST