Jul 29, 2011

Parut hilang..payudara anjal..!

As salam kawan-kawan...

wahhhhh..tajuk menarik kan...wanita..mestilah nak kulit yang cantik...mulus...tanpa parut dll..kan..kan...

tu baru kulit...cik B pun same...sape tak mau cik B yang mantop... ! hehehe...

dan untuk mendapatkan hasil yang begitu, badan kita mestilah mendapatkan sumber protein yang mencukupi...

sebab tu mari kite tgk apa kepentingan protein untuk badan kita....
Tahukah anda, badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati.Protien sangat penting untuk perkembangan tubuh badan kita.
Protien diperlukan oleh sel untuk membentuk sel baru. Sel yang sihat membantu menjana organ yang sihat seterusnya membantu kelancaran sistem tubuh badan.Kita boleh amalkan makan ikan, telur dan daging untuk dapatkan protien namun kita tak dapat lari dari kolestrol terutama masakan yang melibatkan minyak masak biasa. Kecuali kita memasak menggunakan minyak zaitun atau biji bunga matahari dan kos minyak ini setanding dengan khasiatnya.Ramai juga yang mengambil inisiatif dengan memasak kacang soya untuk dibuat air....namun protien tidak boleh pada suhu melebihi suhu badan manusia maka jika suhu yang tinggi boleh merosakkan banyak amino asid yang ada dalam kacang soya itu sendiri. (sebab tu saya pilih protin Shaklee kerana Shaklee menggunakan standard piawai yang tinggi dalam pemprosesan kacang soya untuk menjadi ESP demi menjaga kepentingan semua zat dan asid amino yang terkandung dalam kacang soya tadi.)
Apa2 pun, protin memang penting dan saya setuju menyatakan bahawa segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan pengumpulan sel2 lemah dan kurang sihat. Keperluan protin adalah kunci kesihatan yg optimum. Dan jika anda ingin tahu rahsia kulit tanpa noda, cantik, awet muda, keanjalan payu dara.. adalah dgn mengamalkan pengambilan protin, dan protin pilihan saya adalah ESP Shaklee Kenapa?Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.Ini antara sebab mengapa SHAKLEE ESP unik.
*kredit: Kak N dan Kak cery



Anda berminat atau ingin dapatkan consultation percuma? Sila SMS atau call yana di 012-7470856 atau email ke lyana_um[at}yahoo[dot]com

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST