Jul 17, 2014

5 SEBAB anda TAK PERLU BELI supplemen Shaklee

Tahukah anda.. anda TAK PERLU beli supplement Shaklee jika anda:

1. Makan sayur dan buah-buahan organik atau ditanam sendiri Sedarkah anda, kebanyakan sayuran dan buah-buahan telah disembur pestisid untuk mengelakkan serangan serangga dan haiwan perosak. anda perlulah basuh sayur dan buah di bawah air yang mengalir untuk mengeluarkan bakteria dan racun.walaubagaimanapun, tak semua racun dan pestisid akan keluar. buah-buahan juga boleh dikupas kulitnya untuk mengelakkan keracunan pestisid. 
2. Makan haiwan diternak sendiri atau dari sumber organik. Contohnya ayam kampung. haiwan yang diternak secara komersil biasanya akan disuntik dengan HORMON untuk menjadikan mereka subur dan menggalakkan haiwan mengawan. Suktikan hormon juga diberi kepada lembu untuk penghasilan susu dan pada ayam untuk penghasilan telur dan tujuan menggemukkan haiwan. Selain itu, haiwan juga akan disuntik dengan antibiotik untuk rawatan penyakit dan mengelakkan dari penyakit.

3. Tidak makan makanan yang mendedahkan anda kepada pelbagai sumber penyakit. Makanan berbakar (berkarbon) seperti sate, barbeku, ayam golek  dll akan menghasilkan radikal bebas semasa proses pembakaran dan mendatangkan kesan karsinogen (penyebab kanser). Dan sedar atau tidak, makanan harian kita juga menjadi penyumbang terbesar kepada panyakit. Rendang, lontong, lemak cili api, roti canai, nasi lemak dll, penyumbang terbesar KOLESTROL. Kolestrol jahat (LDL) akan memasuki salur darah dan bertimbun di dinding salur darah dan akan menyebabkan plak yang menyempitkan salur darah dan menyumbatkan pembuluh darah di jantung. Salur darah yang sempit akan menyebabkan jantung berfungsi lebih lagi dan menyebabkan masalah kepada jantung seperti lemah jantung dll.

4. Tidak terdedah kepada asap rokok, kenderaan, bahan kimia, dll. Pencemaran udara banyak memberi kesan kepada kesihatan teeutama untuk organ paru-paru`

5. Suplemen anda masih ada stok. Jika anda pengguna Shaklee pasti anda tahu kebanyakan supplemen kami boleh dimakan berbulan2. Contohnya Vitalea 120bj boleh makan selama 2-4 bulan. Vita-C 180bj boleh dimakan selama 6 BULAN..!  jimat..memangggg jimat..

SMS| CALL| WHATSAPP yana untuk dapatkan SUPPLEMEN JIMAT anda..!

Lyana Mansor
012-7470856
fb: Lyana Mansor

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST