Jul 21, 2014

Bermusafir ke Amerika

Assaalamualaikum
macam takda tempat lain je nak bermusafir kan..haha
sebenarnya kami diTAJA oleh SHAKLEE Malaysia atas pencapaian kami sepanjang 2013 yang lepas.kan SHAKLEE tawarkan 3C (Cash, Car , Conference)
Tahun lepas kami  (yana dan suami) cuma layak untuk trip di dalam negara iaitu ke KOTA KINABALU
kali ini, kami akan mengikut trip ke LONG BEACH, CALIFORNIA,USA. Alhamdulillah

Ironi sangat kan.. di saat orang semua dok BOIKOT US dan ISRAEL, kami dan berkunjung ke US pula. ops.. jangan lah salah anggap ye sahabat2.. semua bergantung pada NIAT @NAWAITU
Niat kami untuk berkunjung ke sana untuk menghargai dan meraikan usaha kami selama setahun di dalam biz SHAKLEE. yes.. percaya atau tidak, bila kita berbiz (atau bekerja sekalipun) kita perlu REWARD diri juga kan. Alhamdulillah kali ini yana reward diri dengan mengikuti TRIP 5 BINTANG PERCUMA ini bersama suami. dan lebih manis bersama seorang Leader yana dan suaminya. InshaaAllah tahun depan trip Itali, lebih ramai dari team yana yang layak.

Selain itu, kami nak tunjukkan pada dunia yang pasaran ekonomi mampu dimonopoli oleh umat ISLAM. Kami akan menghadiri SHAKLEE GLOBAL CONFERENCE yang mana disana nanti kami juga antara MASTER yang akan menaiki pentas untuk menerima AWARD dan mewakili MALAYSIA.

Antara perjalanan kami nanti:
Aug 13 – 16  US Global Conference 
Aug 17 - 18  Long Beach / Los Angeles – Sightseeing tour • Hollywood Walk of Fame, Farmers Market, Universal Studio
Aug 19   San Francisco – Sightseeing Tour and Shopping • Golden Gate Bridge, Fisherman’s Wharf, Factory Outlet shopping
Aug 21   Visit Shaklee HQ at Pleasanton
Aug 21   Depart for Kuala Lumpur

haha layan lah gambo jap ye..









Dan yang pastinya, kami ingin melihat tempat orang, bermusafir dan belajar cara hidup orang luar. oh kalau u olls nak tau..yana tak pernah ke luar negara seumur hidup (padahal hampir 29 tahun dok JB..singapore pun daku tak pernah pergi).

Tahukah anda, di US terdapat lebih 2.7juta masyarakat beragama Islam yang terdiri dari pelbagai kaum. Dan CALIFORNIA merupakan daerah yang PALING RAMAI kominiti MUSLIM yang mewakili hampir lebih 1%.  Dan MashaaAllah..banyakkkk MASJID terdapat di sekitar CALIFORNIA. cer tengok di SINI. Tempat lawatan kami di LONG BEACH nanti juga mempunyai Masjid dan Islamic center dan InshaaAllah jika berkesempatan kami akan mengambil peluang ke SANA.



Teruja..teruja..! walaupun kami masih bersedih atas kejadian MH17 yang memyebabkan sedikit rasa gelisah untuk menaiki flight tapi inshaaAllah kami tawakal padaNya. Mati itu PASTI, Hidup InshaaAllah. fikir yang baik2 dan berserah diri bulat2 padaNya.

Kawan2 doakan kami ya. Selamat pergi dan kembali. Kalain ada pengalaman di sana? meh lah share..

Untuk sahabat2 yang berminat join team Shaklee yana. Lyana & d'Gems dan menerima bimbingan dari yana, boleh contact yana melalui SMS atau Whatsapp di 012-7470856 atau email lyana_um@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST