Feb 23, 2015

Cara kurangkan Morning Sickness

Assalammualaikum semua
Anda peknen ke?
Morning Sickness teruk?
yana belum start lagi (setakat ni)..hehehe

ok berikut sendikit tips untuk ibu-ibu mengurangkan masalah morning sickness berdasarkan pengalaman yana.

BANGUN PAGI TERUS MAKAN
hehehe.. takyah lah pi gosok gigi dulu untuk elakkan muntah kuning tu. Celik mata pergi lah makan dulu sekeping dua roti atau biskut buiat alas perut. InshaaAllah takdalah mulakan hari dengan uwek-uwek..hehe

MAKAN DENGAN KERAP
Pastikan anda makan dengan kerap, dalam kuantiti yang sedikit. JANGAN BIARKAN PERUT KOSONG atau masuk angin. Cari nahas namanya tu. Bila dah masuk angin, anda makan yang lain 80% akan muntah..ha takut tak..?

MAKAN SUPPLEMEN PADA WAKTU YANG SESUAI
Sesetangah ibu mendapati mereka akan lebih kerap muntah selepas makan supplemen yang dibekalkan doktor pada waktu pagi. Jadi anda boleh ubah jadual kepada sebelum tidur. Pil seperti zat besi mempunyai bau yang agak kuat dan menyebabkan ibu mual.

CUKUPKAN KEPERLUAN KALSIUM
Selain membantu menguangkan masalah kejang-kejang kaki, kalsium juga membantu otot lebih relax. Ramai wanita yang pertama kali menjadi ibu rasa risau bila ada masalah sakit perut di bahagian rahim semasa awal kehamilan. Sebenarnya, rahim ibu sedang berkembnag, membesar dan bersedia untuk menampung bayi yang semakin membesar. Kalsium juga mengurangkan masalah gastrik..!

SUPPLEMEN UNTUK KURANGKAN MORNING SICKNESS
As for me selain yana amalkan seperti di atas, Yana juga makan suppelmen Shaklee yang membantu mengurangkan masalah morning sickness yana.
cara kurangkan morning sickness
 Yana suka Vit c Chewable ni. Mesti ada dalam beg. Bila rasa loya je mesti kunyah 1 biji. Masam-masam gitu. So tak payah lah makan asam yang totally not healthy kan.
cara kurangkan morning sickness
 Pil kalsium feveret yana. Takda kejang-kejang kai, takda sakit-sakit badan yang yang pasti takda sembelit.
cara kurangkan morning sickness
Peppermint Ginger mengurangkan masalah angin dalam badan. Dan pastinya mengurangkan masalah loya dan morning sickness. Wajib ada untuk semua ibu hamil.

Rasa loya dah ke? ok lah ok lah stop sekarang.
Jika anda berminat untuk mendapatkan suppelemen Shaklee dan Consultation Exclusive dari yana, sila hubungi yana laju-laju ya
Master Lyana Mansor
fb: Lyana Mansor
SMS|Whatsapp|Telegram : 012-7470856

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST