Nov 17, 2010

Persediaan bersalin...

Assalamualaikum semua... dan Selamat Hari Raya Aidiladha...

korang raya katne? aku raya kat umah jek..pagi tadi pi umah ucu..pastu p umah paklong... ingat nak p umah atok tapi tak sempat plak sbb en.adam keje kol 1 petang..hukhukhuk...

ok 1st aku nak cite...henset aku rosak...! cian blackberry aku tu asik dikerjakan oleh 2 orang budak kecik ni...asik kene reset..sampai skrg takleh on cam biase...dan2 lah time aku nak dekat banak...hukhukhuk...so kalo korang call ke..mesej ke memang tak berbalaslah ye..

Minggu ni genap lah aku mengharungi 36 minggu kehamilan = 9 bulan... kalo dulu ayra aku lahirkan mase 37weeks+ ... kali ni tak tau lah bile... en.adam pun dah macam tak sabar nak menanti baby lahir,...hari2 tanya baby bile nak lahir...hehehhehee

owh...sesi persekolahan tahun ni hanya tinggal 2 hari je...pastu cuti... (owh aku dikecualikan lah kan dari kerja2 di sekolah itu semasa cuti aku ni bila2 mase leh banak..kalo tak kene pi sekolah gak keje dr kol 8pg-5petang ok...sapa kate cikgu leh cuti senang lenang....hukhukhuk).. dan lagi 2 hari ni..pastilah terpaksa naik moto gak..hukhukhuk...

Owh..kembali kepada tajuk...persediaan aku...aku dah start kemas2 rumah sikit2...kalo boleh hari ni nak settlekan banyak skit bende... ade jugak mende2 yang aku terlepas pandang sebelum ni yang aku kene ingat balik...contohnye:
  • stokin- memang lah dah ade...tapi tu dulu...banyak aku dah buang dah...hahahah.. stokin keje en.adam ade lah..
  • toiletteries aku-anak2 sebelum ni aku leh lupe bawak aku punye..yg aku bawak p hospital anak2 punye jek..jadi aku pas banak tu nak pi mandi pakai anak2 punye...kahhh...la ni aku dah sediakan aku punye sediri...
  • set bersalin-aku memang tak boleh pakai set2 yang ade pilis segala tu...kang selsema lak mase pantang... so aku beli set bersalin AmbarKenanga (nak tau sila google yer) senang, cepat dan tak banyak bende..
  • barut baby-adelah 3-4 helai..aku dah potong kain nak jahit lagi beberapa helai..
  • bedung baby-aku pakai kain lampin jek...hehehe
  • makanan-owh aku dah beli vico 3-in-1 dan cereal spirulina dan teh halia...nanti dalam pantang boleh minum...kene beli stok halia dan lada hitam ni..hhehehe...aku plan nanti nak makan ikan cencaru bakar nanti..kekekkee
  • pad...kalau dulu aku beli maternity pad..kali ni aku beli pad biase jek..lagi selesa rasanya..dan aku beli overnight punye...
Barang2 baby dan barang2 untuk ke hospital aku dah siapkan... tunggu masa jek... yang tak settle cume rumah ni jek...tak terkemas...maklumlah barang2 besar banyak.. berkotak2...manelah larat aku nak mengangkat...

ok stakat ni dulu aku update..nanti2 aku cite lagi k... selamat hari raya....

2 comments:

  1. Yama 2-2 anak b4 this branak manual seme ke? a.k.a normal.

    ReplyDelete
  2. a'aa..dua2 anak banak manual aka normal...hikhikhikhik

    ReplyDelete

POPULAR POST