Dec 15, 2014

Bisnes Shaklee vs Surirumah

Assalammualaikum..
Bila yang scroll down Geneology group..
semak semula ahli-ahli di dalam group Shaklee Yana,  Lyana & Dgems.. Yana dapati antara golongan yang paling ramai menyertai Group kami adalah golongan SURIRUMAH , selain Guru dan  Jurutera.

Nampak tak... nampak takk...?
Siapa kata surirumah atau Home Manager ini hanya berdiam di rumah, harap suami suap segalanya??Di dalam zaman serba canggih ini.. bekerja dari rumah adalah sesuatu yang sangat tidak mustahil dan lebih praktikal dan mudah. Pelbagai peluang yang hadir.. dari membina jenama dan produk sendiri seperti nasi lemak atau makanan frozen, atau menjadi pengedar bagi produk sedia ada seperti dropship atau broduk-produk tempatan, atau membina networking di dalam MLM.

Yana sendiri secara peribadi pernah mencuba ketiga-tiganya.. pernah menjual produk sendiri yang yana jahit.. pernah juga mengambil tempahan membuat kek, pernah menjual nasi lemak dan pernah juga menjadi pengedar ebook dan dropship serta afilliate. Seronok berbisnes ni. asalkan kita rajin dan sabar. Tapi untuk yana yang ketika itu masih bekerja dan mempunyai anak ramai, mengeluarkan produk sendiri adalah sesuatu yang membebankan.

Sebagai seorang isteri (walaupun ketika itu masih bekerja), seringkali ingin membantu suami meringankan tanggungan kewangan dan memberi kehidupan lebih selesa kepada keluarga. Dan di saat itu lah Yana bertemu dengan bisnes SHAKLEE. Yang membezakan bisnes Shaklee dengan bisnes-bisnes lain yang Yana telah sebutkan, Bisnes Shaklee adalah bisnes MLM. Di samping membantu pelanggan untuk lebih sihat, Yana juga membantu anak-anak buah di dalam rangkaian Yana untuk mendapatkan income seperti yang Yana rasa.. dan income berterusan dan semakin membesar sejajar dengan usaha dan kebesaran rangkaian. dan guess what..? Feelingnya sangat best..! The more we share the more we get kan..

Kebanyakkan surirumah di dalam group Lyana & Dgems, menjalankan perniagaan mereka sambil menjaga anak, menghantar anak ke sekolah, dan mengerjakan pekerjaan harian. Masa bukan halangan untuk berjaya kan..? Kini lebih mudah kerana perkembangan teknologi canggih aplikasi telefon pintar seperti buffer, picsart, textgram, dan lain-lain. Malah, untuk order produk Shaklee pun semudah menekan-nekan di telefon pintar atau di laptop. tanpa perlu keluar rumah (ops.. Shaklee ada 6 branch di seluruh Malaysia.. jika rumah dekat dengan branch apa salahnya menjenguk-jenguk ke sana kan..). Dan sekali sekala menyertai aktiviti yang dianjurkan oleh group Lyana & Dgems atau yang dianjurkan oleh Shaklee, bersama anak-anak dan suami..!

Yana berasa bangga dapat membantu ramai suri rumah di luar sana membina kerjaya di rumah.. dan kini mereka mampu mempunyai SIMPANAN sendiri, mampu MEMBANTU suami, mampu memberi wang belanja untuk IBUBAPA, dan memberikan REWARD untuk diri sendiri dan keluarga. Dan hasilnya.. jika anda adalah pengikut blog Yana ini.. anda pasti tahu Yana kini juga adalah surirumah..! (antara impian ibu yang bekerja kan..nak duduk rumah, jaga anak..tapi ada duit..hehe)

Jom... sertai kami group Lyana & D'Gems.
Binalah kerjaya anda, di dalam kelesaan rumah dan masa anda sendiri.

Hubungi Yana..

Master Lyana mansor 
fb: lyana mansor 
SMS|Whatsapp|Telegram: 012-7470856

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST