May 27, 2015

Persiapan Raya 2015 -Part 1

Amboiii tajuk tak boleh tahan kan..Puasa pun belum tup2 dah persiapan raya..hihih
Sebenarnya tahun ni aku plan nak buat persiapan awal. Taknak dah last minit cam tahun-tahun lepas
Korang tau lah kan tahun-tahun lepas aku jahit baju raya di malam raya..! So tahun ni.. aku dah beli kain nak buat baju raya dari awola tahun lagi. Kain langsir pun dah beli. semuanya tinggal jahit sahaja.

So apa tema u olls tahun ni. Tema rumah aku tahun ni ala-ala deko english style gitu.. Konon nak buat gini..

sweet kan.. tapi kain langsir aku dah beli kaler pink..! hahhaa

pastu pintu-pintu bilik di rumah ni dah usang sangat.. so plan nak wat transormasi ala-ala gini
DIY deko pintu

DIY je sudah. bukan susah pun takat nak potong kayu, paku dan cat..hihihi

deko laman

Dan tanah tepi rumah yang luas bersemak-semak tu aku nak ratakan sikit nak buat Slab cam gambar atas ni.. so ada lah tempat lepak-lepak ke.. anak nak lari-lari ke. nak BBQ ke.. buat kecik dulu.. sbb tanah tu besar pengsan aku nak buat sorang (en.adam bz ngan kedai..sob..sob..)

ok Slab tu pun nak DIY jugak.
DIY batu slab
Simen segala semua ada.. tapi sekarang musim hujan kan.. so terpaksa lah lupakan dulu hasrat di hati.. ecehhh..

Dan meja makan aku yang dah nak roboh tu..aku nak try buat kaki meja baru ala-ala macam ni..
Meja makan

Nampak tak angan-angan disitu.. banyak woodwork  dan DIY tu.. harap-harap sempat lah....!

Dan dapur aku yang tak siap-siap tabletop tu (pun en.adam buat sendiri) so nak cover aku nak jahit langsir macam ni..
langsir dapur
 kain Langsir untuk table top dan tingkap dapur belum beli lagi.. takpe nanti aku korek stok dalam simpanan. Ada bertimbun kain belum jahit..hihihih..
dull Satin

 Ok.. yang hijau tu dull satin.. untuk baju raya.. yang pink tu kain langsir.. Baju anak-anak nak buat ala-ala jubah Viral. baju aku buat Jubah A cut je sudah.. maklum lah nanti perut dah besar. Baju Ali dan Aidil buat jubah mekah kot. Baju ayah die lom fikir lagi..hahha

ok sekian persiapan raya aku.. kita tengok lah update nanti camne.. siap ke tidak semua ni..hihih

Mencari Shaklee? Hubungi yana
Lyana mansor 
fb: lyana mansor 
SMS|Whatsapp|Telegram: 012-7470856

6 comments:

  1. k.el suka gak english style ni
    sure cantek umah yana nti
    nak dtg jauh nye nak beraya hahaha
    hopefully raya nti dptlah raya ngan umah baru
    barulah rayaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala ngade lah u.. nanti kalau tetiba mai JB meh lah singgah ye.. cantik kan english style tapi yana tak suka yang serabut2 bunga tu. simple2 sudah

      Delete
  2. wah..wah..wah....meletop la raya dia tahun ni...hihi...boleh datang ziarah!

    ReplyDelete
  3. Salam Puan, mcm mana ye sy na gantung langsir ke table top konkrit, sy try drill, keras.. Boleh share caranya

    ReplyDelete
  4. Salam Puan, mcm mana ye sy na gantung langsir ke table top konkrit, sy try drill, keras.. Boleh share caranya

    ReplyDelete

POPULAR POST