Aug 24, 2010

Baked Pasta..lallalala....

Semalam aku rajin sgt2...disebabkan keinginan nak makan baked pasta ni membuak2, makan dengan itu, balik jek sekolah kol 5.30 petang (bulan pose balik awal) aku terus pecut moto aku ke Tesco... beli bahan2 nak masak...

Sampai umah mende pertama aku buat, ialah siapkan kek untuk Mama (kakak angkat mak dan mak usu aku)... sempena bufday beliau semalam.... aku buat carrot cake jek...pastu semalam tu aku tinggal nak sapu ngan creamcheese frosting jek.. cer tgk gambo bawah ni ha... maklum lah amatur kan.. aku tenyeh jek cream tu atas kek..tak r lawo pun..comot2 lagi2 kat tepi2 tu... maka aku pun bubuh r corak2 kat tepi tu sbb nak cover...kahhhhhhh.. atas tu pulak aku letak jek bunga2 kek tu..pastu buat daun skit (daun tak bape nak jadik sbb cream tu lembik...lantak r labu..) pastu aku tulis r hpi bufday tu..kekkeke...


ok sambung balik..pastu siap tu terkocoh2 aku solat asar (lewat ok..sila jangan tiru saya) tup2 dah nak buka pose..aku pun minum r air bandung..pastu sambung solat magrib..pastu baru proceed wat baked pastu tu... pergh lega sudah dapat makan.. makan sampai lobam ok... untuk mentong ( org jawa nye pekataan untuk makan sesudah makan malam) dan sahur....


ok ni nak tayang kasut aku lak...kasut ni aku beli kat bata..kalo tak silap ngan 1st gaji aku... sengan selesa.. macam ade span kat kaki... tapi malangnye kasut aku dah jahanam..sebab kasut ni r yang aku lenjan hari2..dah hampir rabak dah..tgk gambo ni ha sampaikan hampir nampak jari kaki aku ( dah nampak pun skit actually)..hahhhaa... tapi sayang sgt nak tukar lain..boleh gitew????


minggu ni sekolah aku ade ujian bulanan 2... aku lak kene wat soklan ujian...so bz skit minggu ni...

this week jugak maka genaplah 6 bulan aku peknen..kejap je kan...tak lame lagi dah nak banak...bestnye..tak sabar nak ade baby baru..bau baby, feeling mase tgk newborn baby... syahdu jek....aku berdoa semoga anak ini sihat dah cerdik macam kakak2nye juga... boy or girl tak kisah lah....hehhehe...

ok sini dulu..nanti cite2 lagik kay...

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST