Aug 3, 2010

Ya Allah..selamatkanlah kucing itu...

Kejadian ini berlaku petang tadi..mase aku dalam kete balik dr sekolah....

Sampai kat traffic light kat pelangi indah tu, tiba2 aku terpandang seekor anak kucing..lari2, lompat2 kat depan keta... comel sgt... tapi...

Blom sempat kucing tu nak lintas jalan, kete tu dah gerak sebab lampu dah hijau... menjerit2 aku..nak pi selamatkantakleh..kalo kat line sebelah sempat gak aku selamatkan..huhuhu...

kete pertama kucing tu dapat elak..kete kedua dan ketiga tak dapat elak..depan mata aku kucing tu kene lenyek ngan tayar kete... menjerit2 aku dan en.adam... kesian sgt2 kucing tu...tapi betullah gaknye kucing ni ade 9 nyawa.. dah 3 kali kene lenyek tak mati.. dan kali ke 3 tu baru kaki kucung tu patah (gaknye lah)...sbb dah takleh jalan pakai kaki blakang..kaki depan je boleh gerak.... kesian sangat2...kereta2 seterusnya yang perasan sume elak kucing tu...

then trafic kembali merah...kucing tu sembunyi sebelah tayar kete yang berhenti kat depan die..menyelamatkan diri sekejap...tapi ntah sampai bila anak kucing tu boleh selamat aku pun tak pasti sebab lepas tu turn line aku lak jalan...huhuuh.. dalam perjalanan balik tu sedih sgt2..melalak2 sudah..kesal pun ade sebab tak dapat selamatkan kucing tu... dan terfikir2 gak camne lah anak kucing tu leh ade kat tengah jalan...jauhnye de dah jalan...

Ya Allah..selamatkanlah anak kucing tu dan semoga ada orang yang menyelamatkan dan merawatnya..aminnnn...

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST