Aug 14, 2010

Macam-macam ada...

Entri kali ni aku nak cite pasal mende2 yang aku dah buat dua tiga bulan ni..

Sepanjang 2-3 bulan ni aku fokus beli barang anak2...so kalau ade sale pampes ke susu ke memang aku beli lebih... slalunye beli kat tesco lah... aku beli fitti rm24.90 jek kalo promotion..kalo takde promotion mahai, rm34...pampes drypers ngan huggies pun beli mase promotion gak rm31+.. cian anak2 asik pakai pampes murah jek, skali skala leh r pakai pempes mahai skit..kekekeke...ade gak aku beli cap tesco, rm28... haaa ni r die stok pampes ainul ngan ayra, tiap2 bulan beli lebey, akhirnye melambak kat atas almari, tu pun ade lagi satu aku lom letak...


Susu pun same....tapi sebab anak2 kuat isap susu, skrg stok susu dah berkurangan.. ade 3 peket dutch lady 123 untuk ainul dan 2 peket dutch lady langkah 2 untuk ayra...bulan depan dah leh campur dah susu budak2 nieh sebab hujung bulan ni ayra dah masuk setahun..hikhikhik....senang aku..beli sekali jek...minum r kamoo due beradik.... adik kecik nanti ibu nak kasi susu badan jek....

persiapan raya lak... baju anak2 dah beli...sendiri beli dan yg mak cik aku kasi...kasut pun same dah rembat seketul sandal untuk ayra dan seketul selipar untuk ainul, sandal kecik tu nak kasi ayra wat basahan lah konon2 nye..skali, tak reti2 jalan...akhirnye wat raya lah jugak...sume2 ni aku beli kat tesco, banyak jenama tesco...kekekekeke...

untuk aku??? aku cume dapat beli beg tangan untuk diri sendiri... 2 ketul rm 40... kat tesco gak..kekkekek


ni plak baju kurung ainul dan ayra, same saiz..so kalo ayra pakai besar lah..tapi takpe, nanti aku kecikkan sikit...ingatkan nak jahit sendiri baju raya budak2 ni tapi tak tau sempat ke tak...so beli r seketul sorang dulu kan..nanti seminggu pas raya, aku cuti, leh r bertapa depan mesin jahit tu jahit ape yg patut....baju raya sendiri pun lom jahit lagi..ingatkan nak wat jubah jek..simple...cam jubah yg Yam slalu pakai tu...hhehehe.... baju melayu abang lak...aku dah buat baju die..tapi disebabkan aku tak blaja lagi camno nak jahit seluar, so aku beli gak sepasang untuk abang... kekekeke...same warna ngan adik aku Mamat punye... Mamat ni lah beria2 nak sedondon raya kaler ungu...

langsir pulak, aku lom jahit2 lagi..huhuhuh...takde mase sekarang ni,...lagipun rail langsir pun abang lom pasang lagi...lagi r tak semangat nak menjahit..kahhhh..boley ke camtu...alasan je kan..kekeke....aku beli kaler putih jek..rembat kat jakel mase sales...simple sgt2...tirai belakang aku tak beli pun..nanti2 r..tahun depan ke....hahaha...pilih warna putih ni sebab warna tak pudar..pastu umah aku lah tahun ni aku cat kaler pepel..so nak matching r konon2..hahahaha....
aku beli frame gambo ni kat kedai rm5 tu..gambo tu aku print jek..letak kat atas tv..ingat nak gantung..ntah bilenyer lah nak digantung tu..tunggu en somi ade mase... ni lah kaler pepel kat tempat tv..kat dinding lain pepel cair skit...tapi cat diding pun lom siap..kat bawah2, celah2 sume...pintu pun lom abis cat...huhuhu...


mmmmm..persiapan baby baru..dah beli skit2...pampes belum, yg lain2 pakai kakak2 die punye jek..tapi niat ni nak kasi baby menyusu badan sepenuhnye...so kene masuk dalam wishlist set spectra3...tengok promotion kat dalam majalah Pa&Ma dekat 6rat gak..tengok r camno..tapi masih ade 3-4 bulan lagi nak beli kan...lampin tu aku beli nak buat bedung baby..tengok comel jek....
sejak akhir2 ni aku sgt rajin buat kek..same cam peknen kan ayra dulu..kek span, kek coklat, cis kek.. ade r sorang dua order, tu pun sebab mak usu aku bawak p sekolah die, cikgu2 tu rase, pastu dorang nak order pulak... aku lak bukan makan sangat pun...tapi en.adam suke makan..pastu kadang2 buat untuk potluck kat sekolah... la ni bulan pose ingat nak jual kek skali..tapi tak dan nak buat lah...malam dah penat sudah...tak larat...biarlah en.adam jual air jek...oh ye..en.adam macam tahun lepas gak, jual air soya, bandung dan tembikai susu...



kandungan aku skrg dah 22week.. nak masuk 23 week..lebih kurang 14-15 minggu jek lagi nak banak...perot pun makin besar.. badan pun makin besar, punggung pun makin lebar, sampai kawan2 kat sekolah kate, makin seksi... pergh..ni pas banak memang jenuh nak kuruskan badan....


hope tahun ni dapatlah aku puasa penuh...dan mudah2an raya tahun ni lebih meriah, sebab aku pun dah kerja, tinggal pun de kat dengan family...dah harap2 ayra dah leh jalan r mase raya nanti..hehhehee....ok sambung len kali k..nak bungkus soya panas dulu....

10 comments:

  1. jap jer masa berlalu...mcm baru je yana bgtau peknen...hehehe, apa2 pon bagus bli sket2 cmni, x terasa sgt. Akk pon aritu bli siap2 baju raya utk Alia & Adam...sbb takut x smpt, kalo ikut due, ngam2 abis pantang raya...nasib baiklaaa.

    Yana...take care yer, jgn wat keje berat2 sgt!!

    ReplyDelete
  2. a'aa kite pun rase kejap jek kak...tak lame lagi dah nak banak...

    thanks akak...

    ReplyDelete
  3. wah...meriah nya raya ko...semua dh beli.....awal nya....

    ReplyDelete
  4. meriah ko...cepat giler aku beli..sebabnye..nak beli sekelepuk aku tak mampu...kahhhhhh.....

    ReplyDelete
  5. Dear Lyana,
    selamat berkenalan yer awak..

    pasal 3d/4d scan kat jb tuh, yang kita dah tahu and dah tanya ada 2 which:
    1. C.S Koh and Maternity Home (07-5569669/5560436)
    2. Hospital Pakar Puteri (07-2233377)
    Rate scan around RM 150-RM200

    Btw, kita pun macam awak..suka beli barang skit2..ada sale or jualan murah..beli..
    "sikit sikit, lama2 jadi bukit kan!"

    Kita add awak dalam BlogMates kita yer
    ___________________________
    http://mariaariffbaby.com

    ReplyDelete
  6. lyana... ayien kalau beli baju anak2 semua kat sogo...tak pun kalau tnmpk... klu abg dgn adik byk pki baju2 paksu dia aka adik ayien tu...senang ..jimat tak yah nk beli sbb elok2 lagi
    pampers tk penah bkesempatan nk beli sekali byk sbb abis jek tiap2 bulan...huhuhu...

    ReplyDelete
  7. a;aa yelah kak ayien anak2 sudah ramai..tak lame lagi yana camtu gak r..ni baby no 3 ni pun insyaaallah pakai baju kakak2 die mane yg leh pakai...kekekee...

    ReplyDelete
  8. eh, neh pregnant anak ke berapa dah?
    masuk ke-3 ke?

    ReplyDelete

POPULAR POST