Sep 23, 2010

Membesar dengan jayanya

Update Pregnancy

membesar dengan sihat dan jayanya..itulah aku... kelebaran tahap transfomer dah aku rase...kahhhhh... nak kate makan banyak tak r jugak..mayb lah kan sebab aku banyak makan kuih raya kot...kekekkee....

base on my previous pregnancy, berat badan on full term adalah around 71-72kg saja...tapi sekarang ni barulah 7 bulan, tapi berat aku 73kg ok.... adoyai...agaknye kalau dah nak banak nanti jadi cam tong dram lak aku... tapi apepun janji baby sihat..dah aku berdoa moga2 baby ni besar lah sikit..sebabnye, ainul dulu keluar beratnye 2.71kg, ayra pulak 2.2kg.. Ayra hampir kurang berat badan..seb baik mase tu de nak menyusu, so tahap glucose dalam darah stabil, boleh lah balik umah... so aku taknak r bende yang same berulang lagi..hopefully....

apepun...pregnancy kali ni lebih kurang mase peknenkan ayra....muntah2 sume..tapi tak kerap...but berterusan sepanjang pregnancy...sampai sekarang ni pun aku still muntah2 sekali sekala.... badan memang kerap letih..dan yang paling ketara, tahap kemalasan aku ni, tahap nobita dah...tidooooo jek...!!!
cian en.adam... kene bangun malam buat susu anak, kene tolong basuh baju, sidai baju, tolong kemas dapur...hahahha...aku buat sikit2 jek... manje lah plak... cian laki aku sampai demam2...hehhehee...

baby pulak makin membesar gak...sangat kuat menendang2...again, ade tsunami dalam perot ibu..hehehe..best sangat2...kakak2 baby pun rajin ciom2 perot ibu...rasenye ainul lah paling excited..sebab die dah besar sikit n boleh fikir kan..ayra bukan tau sangat...kalo nampak baby de nak pegang2 jek..tak pun de main kuar2kan puting..kahhhh

Update anak-anak

ayra tersangatlah rajin berjalan sejak dapat kaki ni..kemana ainul pergi die akan ikut..hehhehe... badan pun makin debab..tapi ayra still rimbun... sangat suka ajak kakak bermain..memang seronok tengok..kadang2 gaduh ngan kakak ainul...tapi slalunye ayra yang menang...garang sungguh..kekkkekeke

Ainul lak..sangat sayang adik2... selalu mengalah ngan ayra...makin pandai bercakap..kalau nak ajak adik p masuk bilik, nanti de panggil adik, "mari adik, masuk, masuk" kekekke... atau kalau de takmo adik ikot die, "adik, jangan ikot"... perkataan yang ainul sebut pun makin jelas... sangat suka membaca buku, sangat suka menyanyi..

seronok sangat tengok anak2 membesar bersama-sama.. ainul pun seronok ade kawan...ayra pun banyak belajar dr kakaknye....

tapi...

biaselah budak2 nak dapat adik ni..dua2 makin kuat meragam..haishhh...penat gak menjaga..seb baik en.adam banyak menolong....

ok tu jek dulu..aku nak siap2 n p kenek..pastu nak p sekolah terus sebab ade meeting....

2 comments:

  1. kena la jaga sikit yana. takut kang dah pas banak, berat susah nak hilang dr badan..

    sbb melalui pengalaman, mmg lemak time ngndung ni mcm degil sikit. hahaha, sebenarnye, akak yg malas nak bersenam. wakakakak

    ape2 pon, akak doakan yg terbaik utk yana n baby

    ReplyDelete
  2. thanks kak nas.tu lah pasalnye...risau gak nek banyak..tapi kan smalam check up berat turun pulak...uhhuuhuhuh.....

    kene berusaha keras pas banak ni...

    ReplyDelete

POPULAR POST