Sep 4, 2010

Umur saya dah bertambah setahun lagi...!

Wawiiiii...baru je sambut birthday Ayra.. skrg birthday ibu pulak....

Selamat Hari Lahir yang ke 25 tahun untuk diri sendiri....

Umur pun dah bertambah setahun lagi... anak pun bakal bertambah nanti..dari angka 2 ke angka 3....hahhaaha... laki tetap satu ok...muahahhaa....

Umur 25 tahun ni aku rasa sangat2 bermakna..sebabnya..macam2 lah....

firstly, sebab aku dan bekerja..berkat usaha belajar selama ni..dr form 1 duduk asrama..pastu dok umah kejap..form 5 masuk balik asrama SIGS..pastu sambung pulak dok hostel Kolej Matrikulasi Melaka... Sambung lagi ke Universiti Malaya..extent plak tu setahun... akhirnya... end of december 2009 aku pun mula posting ke SMK Taman pelangi Indah... da keje..ade duit sendiri..best....!

2ndly... sebab bakal menambah baby..memang aku suke baby..nak wat camno..ekceli tereksiden jugak lah kan...tapi dah rezeki..terima jelah...ramai tanye nape anak aku rapat2..setahun sekali okay... kadang malu gak..tapi ape aku kesah..aku yang jage anak tau..aku yang kasi makan... takde maknanye anak2 kurang kasih sayang..sebab dorang dapat kasih sayang sepenuhnya dari ibu dan ayah diorang ni... dan sebab Ainul dan Ayra sangat rapat usianya, jadi mereka membesar bersama-sama, belajar banyak mende bersama2 gak.. contohnya, kalau Ainul bace 1,2,3 Ayra akan ikot sekali...haa bagus kan... memang aku akui penat sangat menjaga 2 orang anak yang kecil..dan bakal bertambah penat bila masuk yang ke 3.. tapi insyaallah aku boleh hadapainya..kan aku masih muda... aku slalu fikir.. biar bersusah2 dahulu.. nanti bile anak2 dah besar insyaallah akan senang sikit... sebab tu biarlah mereka ni rapat2 dan membesar sama2...sekali harung besarkan anak... dan insyaallah hasilnya..bila aku sambut birthday ke 40 nanti... ainul dah umo 17 tahun...ayra 16 tahun dan adik 15 tahun.... dah besar kan...

3rdly.. seronok dan rasa bersyukur sgt2 sebab dapat posting dekat JB.. memang kampung tanah tumpah darahku....hahhahaa... so aku sekarang dekat sgt2 ngan family.. susah senang ade family sama di sini....

tapi masih ade impian yang ingin dicapai menjelang usia akan datang...

aku nak beli rumah sendiri untuk kami sekeluarga... mungkin 3-4 tahun lagi baru dapat kot..takpe sabar2..

aku nak gak tukar kereta nanti...yelah anak makin besar..takkan nak nek kete kecik lagi kan... nak beli kete besar cam grand livina ke..alza pun kire ok gak lah... tapi bukan dalam masa terdekat ni okay...

dan impian nak tingkatkan skill diri... aku ni memang suke buat macam2 mende..suke masak2..suke jahit2..macam2 r suke suki... so macam2 lah skill lagi aku nak korek...hahhaha... tamak kan..tapi sebelum menutup mata, nak gak buat mende yang tak pernah dibuat..untuk kepuasan hati sahaja...

ok next...mywishlist untuk masa terdekat ni...
~nak beli spectra 3 one set untuk coming baby
~nak breadmaker

anyway thanks pada semua kawan2 yang wish my birthday...

"Ya Allah ya Tuhanku... ampunilah dosaku dan suamiku..berkatilah rumahtangga kami...jadikanlah kami dan anak cucu kami golongan yang mendirikan solat...panjangkanlah umur kami, murahkanlah rezeki kami... Ya Allah..jadikanlah anak2ku anak yang soleh dan solehah..jadikanlah mereka anak2 yang taat kepada ibu bapa, taat kepadaMu dan RasulMu..fasihkanlah lidah mereka, tajamkanlah akal mereka dan terangkanlah hati mereka Ya Allah..tetapkanlah dalam hati mereka iman terhadapMu dan RasulMu..Jadikanlah anak2ku anak yang bahagia, berjaya dan cemerlang di dunia dan di akhirat...KepadaMu aku berserah diri dan kepadaMu aku bermohon pertolongan Ya Allah..aminnn......"

1 comment:

  1. happy besday yana. moga apa yg dihajati...akan termakbul..amin

    ReplyDelete

POPULAR POST