Feb 20, 2011

Beezyyybeee

As salam semua...

lame kan tak update..hehehhe

aku sgt lah bz...takj lah bz menjahit pun..bz ngan anak2 ni ha...almaklumlah sekarang ni masih status suri rumah sepenuh masa...28hb feb ni aku akan start mengajar balik...rindu gak sama anak2 murid...dalam pada tu nervous gak pk camne nak mengajar (nanti jumpe form 1 yang baru masuk + peralihan last year yg nakal), pk gak BBM (bahan bantu mengajar) ape nak buat dan guna, baju ape nak pakai, tudung ape nak pakai...muahhahaha..sampai ke situ kan...

sementara jadi suri rumah selama 3 bulan ni, dapatlah aku tgk perkembangan anak2..

ainul sekarang dah tahu banyak kosakata...macam2..mulut cam bertih jagung... kalo nak buang air dah pandai cakap dah..tapi still pakai pampes...(mak de malas)...sebab kalo de masuk bilik air ayra pun pasti akan ikot skali..kalo tak kasi ikot de melalak satu rumah... (alasan)

ayra tang tinggi camtu gak..sgtlah kenit..aidil pun tak sampai sejengkal dah same tinggi ngan kakak ayra..huhuhuh...oh ye..sejak ayra pandai jalan kan aku perasan kaki de cam pelik skit...mase balik kampung ari tu kazen aku yg doc tu tegur gak..de soh aku bawak ayra pi fisioterapi atau urut...ingat nanti nak bawak gak...kaki de cam mengempar skit..tapi alhamdulillah jalan lari sume ok jek...

aidil lak makin mantop..badan sgtlah tegap...kalo dirikan tu sgt tegak...kalo baring, de bosan2, de lonjak2kan badan...huuuhhh....jap lagi tgk dah nak masuk bawah meja kopi..haiiiyoooo...

aku..sgt bz..sambil masak, sambil basuh kain gak (pakai mesih basuh pun...takde hal)... sambil tunggu ayam empuk, pi bilik jahit kejap menjahit...sambil tunggu air mendidih pi solat dulu...ini semua berlaku mase anak2 sedang tido ok..kalo tak tido jgn harap leh jahit kecuali kalo en.adam ade..hehehe...

oh rumah aku selalu tak kemas...boleh dikatakan sepanjang masa bersepah...aku akan kemas mase anak2 tido atau anak2 dalam bilik air tunggu masa nak dimandikan atau dibasuh yak..

skrg ni aku sibuk menjahit diapers cover (ala2 seluar getah, tapi ni pakai kain) dan prefold untuk ayra dan aidil..nak jahit sebanyak mungkin sebelum aku naik kerja..save skit pampes kan..hihiihh.....mula2 nak jahit fleece tu cam org bodo je..pesal lah benang tak lekat kat kain ni ha...rupenye aku kene adjust tension dulu...kahhhh...baru tau ok....(takde plak dalam syllabus KH mendalah ni).. stakat ni baru jahit 4 diapers cover...oh aku buat gak cloth pad..baru 2 ketul siap...oh bukan untuk aku..(sbb aku lom peod lagi..jgn salah faham..i'm breastfeed ok...heheh) tapi untuk kasi makusu aku yang ade masalah pendarahan.. huhuhuuhh....

oh sebut pasal makusu aku ni..langsir beliau pun aku lom sempat jahit..huhuhuuhh...

No comments:

Post a Comment

POPULAR POST