Feb 20, 2011

Jom Jhit: Tuala lap tangan...

As salam semua...

Hari ni Ayra takde umah...maklong aku amik nak ajak main..Ainul ngan Aidil je ade kat umah...

plan nak kemas umah..tetibe ternampak tea towel yg Ainul buat main..terus teringat en.Adam penah request soh jahit tuala lap tangan...nak kasi gantung kat daput..senang nak lap tangan nanti...

so aku pun cepat2 buat..pastu nak kemas umah...

ok ni tutorial nak buatnye..sgtlah senang ok...


ok mula2 tuala tu korang pleat lah camno korang nak..nak besar mane...


pastu sila potong kain mengikut ukuran towel yang dipleat tu...jangan lupa basi kain skali ok...potong gak untuk tangkainye (eh tangkai ke eh..lantak r panggil jelah ape jek k..)...


tangkai tu jahit je lurus camni..pastu terbalikkkan guna pin...


bile dah terbalikkan jadilah sebatang camni...


untuk body de pulak...kain tu place right side together dan jahit sisi dan atas je...bahagian atas tu jangan lupa jahit skali ngan tangkai tu...gambar di atas auta je,,aku lupa nak jahit skali..muahahhaa,....last2 tangkai tu aku letak mase last lepas aku pasang kun...

ok pas dan jahit keliling tu terbalikkan dan masukkan tuala dalam bahagian terbuka tu, kelepetkan sikit bawah tu dan jahit tindih...leh gak jahit kun cam aku...

jeng..jeng..jeng...dan siap digantung...sgt buruk ok aku jahit kun..sbb 1st time seumur hidup ni jahit kun

ok selamat mencuba...

1 comment:

  1. comelnye bila da siap kan...comfom suka guna nanti..

    hihi ingat ni jom jahit kak tini tue..eh ok ape klo jom jahit kita jahit tuala lap tangan kan..mesti cantik2 sume jahit..pastu syg nak guna hehe

    ReplyDelete

POPULAR POST