Feb 10, 2011

Bila tak boleh tidur...

Malam tadi aku takleh tido pulak...so aku kemas umah skit2, sidai kain, kemas bilik jahit aku...
pastu aku melukis pattern beg2 yang aku jahit..sebelum ni ade gak..tapi pakai kertas A4 lah..surat kabar lah...ade gak yang takde pattern.. yang ni aku lukis kat kertas lukisan...tebal skit kan..senang nanti nak potong kain takde r sibuk baru nak ukur2 kan...

ha ni adalah mesin2 jahit aku...mesin singer itam ini diwarisi dr nenek aku..berjasa ni.. dengan mesin ni lah nenek aku jahit beg dan jual pada pemborong dengan harga rm20 seketol beg..dan dengan duit jual beg tulah, nenek aku tunaikan haji..gigih...!

walaupun mesin ni masih sihat walafiat, tapi aku masih memasang impian untuk memiliki mesin jahit Janome Harmony 2049

idaman kalbu ni...huhuhuhu...bile lah nak dapat ni...

ni adalah kain2 yang menunggu masa nak dipotong dan dijahit...bersepah kan..tak berlipat sbb aku dah bongkar2...hahahhahaa....


6 comments:

  1. lyana, hari tu akak ada buat bantal peluk..jahit tangan je..sbb xde mesin jahit..gigih betul...heh3x...

    best nya lyana ada bilik jahit lg..:)

    ReplyDelete
  2. mely..
    aku pun nak gak jahit2 cam ko...
    hehe..
    tp takde mase lg..
    bile si kecik ni dah besar sket..
    leh la aku try2 menjahit..
    ko ade mesin jahit tepi sekali ke?

    ReplyDelete
  3. wah bestnye bape mesin jahit tepi tu? sng ade nak jahit pon lancor je kan?akk tgh manjahit kain sekolah kakak extra tapi x siap2 ekekeke..asikler terbantut je..cun ler pinafore tu!

    ReplyDelete
  4. mesin jahit tepi tu belas ikhsan mak ngah..beli bayar bulan2 kat die (tapi lom start bayo)..hhahaha

    tulah kak..takde mesin jahit tepi leceh kan..lagi2 nak wat baju kurung n baju anak...

    seri..jom r seri..kalo jahit ramai2 lagi semangat

    kak ana...takpe jahit tangan tu mahal tu..hasil titik peluh sendirik..ni baru betol2 handmade

    ReplyDelete
  5. a'ah la.. kalo ade mesin jahit tepi senang sket kan.. takyah la nak gi kedai nak jahit tepi.. bile salah nak kena gi kedai lg..

    brape ek harga mesin jahit tepi tu?
    aku nak bli gak la nti..
    semangat2..=)

    ReplyDelete

POPULAR POST