Oct 1, 2010

Hati Resah gelisah, nak tido, mata takleh pejam...

pergh...cam ngan mabuk chenta lak tajuk entry ni kan...kahhh.. tapi la ni takde cinta cintun... ni hati aku yg ade tsunami bagai ni ha....

kenapa???

camni....

sabtu ni sekolah aku ade sekolah ganti...so kene p sekolah cam biase lah kan..yg menjadi masalahnye sekarang ni....sabtu ni juga tok imam kampung aku wat kenduri kawin dan en.adam lak keje...

so ape masalahnye???

masalahnye....maklong aku merangkap babysitter anak2 aku taknak jage anak2 nie sbb de kene rewang kat umah tok imam (aku pun dijemput rewang gak..nak p camno, dah aku nieh keje) (untuk yg tak faham tu, rewang tu means gotong royong untuk sesuatu majlis k)...

cam dah jatuh ditimpa tangga lak...mak usu aku pun tak dapat jage anak2 nieh..sebab kene p jadi tukang masak perkhemahan darjah 6 kat Kulai) (slalunye kalo maklong takleh jage, ucu akan tolong jage kan)

fening..fening..fening....

takkan lak aku nak amik MC...tak penah2 seumo idop aku nieh amik MC kalo tak sakit...huhuhuuu...nak amik CRK? ape lak alasan...??? abis nak wat camno nieh????

pasal dok pk mende ni r sampai aku takleh nak tido ni ha...huhuhuhuuu....

dalam keadaan macam ni lah aku ngan en.adam rase nak amik maid jelah tahun depan...sebabnya....

1. tahun depan anak dah bertambah menjadi 3... sekarang jek bayo maklong aku dah rm400... tahun depan ade baby sure + lagi rm250... maka sudah rm650... elok lah aku amik maid..leh bayo rm500 atau rm550 + jage anak di rumah + leh wat kerja....

2. mak usu aku bercita2 nak menjaga baby aku tahun depan...kalo maklong aku tak larat nak jage ainul dan ayra, ucu sanggup jage ketiga-tiga sekali....tapi kalo ucu jage baby sorang jek, ape pulak kate maklong nanti...

3. atas sebab di atas (bukan sebab no 1 dan 2)... time2 kene kerja camni..takde orang nak jage anak... ni blom lagi bile ade meeting lah...hari sukan lah..kokurikulum lah.... sume ni diambil kira sekali... so kalo ade maid takyah r pk sgt perkara ni...sebabnya memang akan ada orang dirumah menjaga anak2 aku...

4. aku hanya boleh hantar anak2 aku ke umah babysitter dari pukul 11.45 pagi hingga 8 malam sahaja... hari sabtu atas budi bicara maklong aku... abis kalo ade meeting segala camno lak??? (boleh libatkan sebab no 3 di atas ok)

5. biarlah aku amik maid.. drpd esok2 maksu aku ngan maklong aku bermasam muka...kang tak fasal2 aku bertambah fening lak....

6. ade orang leh tolong buat sikit2 kerja umah....en.adam pun kesian tgk aku yg malas+ penat ni...hhahahahaha

7. kitorang bukan nak amik bibik indon, amik bibik sarawak je.... org2 kat kg en.adam tu jugak...org yg nak kerjanya sudah ade...duit aku jek lom ade...hahahhaha

dah luah perasaan kat sini pun masih lom ilang gelisah ni...sbb lom ade penyelesaian..takpe2...esok aku sambung cari...

**esok petang ade meeting pengawas PMR @SMK Desa Jaya

2 comments:

  1. amik maid kena kuat la yana..mainan emosi tu byk...aku xtau la hntr kt bb sitter cmne sbb aku pki maid..mmg ada masa sakit jiwa tahap kronik..klu aku la, aku suka amik maid org yg aku xknl..banding ngn org yg aku knl..nnt ada je crite yg dia bawa dr mulut ke mulut, ke sedara mara la, org kampung la..nnt kita plak xsedap dgr..katakn la ada yg kita xsuka n mrh kt dia...nnt jd makin pnjg plak mslh tu..ni pndpt aku la..klu ko nk amik maid aku rasa baik ko amik maid yg ko xknl..bkn sekampung or kenalan...payah nnt...gangguan emosi tu terlebey plak nt

    ReplyDelete
  2. mmmm..maid tu aku rase laki aku pun tak kenal..sbb akak ipar yg tolong carikkan....

    ReplyDelete

POPULAR POST