Oct 16, 2010

Pengalaman bersalinkan Ainul dan Ayra

Hari ni takde buat ape so aku blogwalking jelah n bace pengalaman bersalin orang...hehehe... tetibe rase nak share lagi skali lak pengalaman bersalin aku...kekekkee

Pengalaman Bersalinkan Ainul

Mase ni umur aku 23 tahun...masih belajar di UM dan mase ni tahun 4 kot....(sendiri pun lupe)... aku p kelas cam biase je sepanjang peknenkan ainul...so banyak lah berjalan n ke dewan kuliah, lagi2 fac science kan ade mid valley (dewan kuliah atas bukit)....

Aku nye due date 1/4/2008.... tapi mase 27/3 tu dah keluar show, darah+lendir... pagi tu aku bangun rileks jek p toilet sume... pastu kol 8 pagi rase lapo soh abg p beli bekpes.... mase ni biase r rase sakit2 perot kan dah nak due date.. b4 bekpes p toilet lg tgk dah kuar show tu...

pagi2, aktiviti wajib aku, on YM bersama mak2 hayam rock....maka ambil lah peluang tanye ape yg patut, bekpes, pastu p sepital...

10.00 pagi
sampai HKL..contraction 3 minit sekali.. ramai lak nak banak same..tunggu turn..pastu kene cek tekanan darah lah, air kencing lah macam2...dr kobek2 tengok dah 5-6 cm...

11.05 pagi- sampai LR

11.30 pagi- dr pecahkan air ketuban.. de tanye nak Epidural ke? takmo aku...takotttt kene cucuk kat bakang badan tu...huhuuuh

soh misi panggilkan abang

12.30 tghr- dah bukak 9.5cm...takleh teran lagi kate misi... tak r sakit sgt..tapi sgtttttt susah nak tahan dr nak meneran tu.... resah gelisah aku rase...seb baik en.adam ade sebelah....

1.10petang- push punye push akhirnye lahirlah Ainul Madhiah dengan berat 2.71kg

alhamdulillah..senang nak lahirkan Ainul...

Pengalaman melahirkan Ayra

Ayra lak aku kandungkan mase belajar tahun 5 kat UM (aku xten setahun)... tapi Ayra lahir aku aku lepas grad...

due date sepatutnye 17/9/2009

29/8/2009

6.00 pagi.. aku terbangun sebab sakit perot…rase contraction dah setiap 17 minit..

11.30 pagi..aku pi sepital…mase tu contraction dah 5 minit sekali…

12.30 tengahari sampai hospital…punyelah lapo..ah lah tak makan ape…doktor cek dah 5 cm mase ni..sebelum naik LR aku dengan selambanya makan roti depan misi2 tu sume..kekeke….(misi yang suruh makan) oh lupe mase ni 8 Ramadhan..kekkekeke

1.40 tengahari doktor pecahkan air ketuban..punyelah susah..di kobek2nyer aku..huhuuhh…rase cam nak marah jek ngan dr tu..seb baik dr tu pompuan..baik lak tu..huhuuh…

1.59 dah 9 cm..rase cam nak teberak jek..mase ni abang masuk LR..tengok jek muke en somi trus rase tak tahan nak tebanak (terus lembik..nak mintak kesian r konon..haha)..misi cek dah 9 cm..de kate leh push..aku ape lagi push r…

2.00 maka lahirlah my Ayra Maria…leh r pulak misi tu dok bising2 kat aku cakap keciknyer anak awak dik…huhuuhh…. apepun thanks misi2 n doktor yang menyambut babyku…

hahhha..tu jek..alhamdulillah kedua2 anak mudah dilahirkan...tak tau lah camne bab ke 3 ni pulak...huhuhuhuuu


7 comments:

  1. ainul ni lahir sama hari dan sama tahun dgn ajmal irfan, 27.03.2008..cuma beza, ajmal keluar ikut tingkap kul 1050am..heh3x...

    ReplyDelete
  2. mudahan yana..kak ila doakan semuanya selamat

    ReplyDelete
  3. insyaallah..thanks sume....aminnnnnnn

    ReplyDelete
  4. teringin sgt nk rasa beranak normal..doakan kiter....

    ReplyDelete
  5. boleh nomie...leh try normal untuk 2nd baby

    ReplyDelete

POPULAR POST