Dec 28, 2010

Jom buat Clutch Bag....

Selamat malam semua...

aku baru ade mase nak posting lagi pas tea tadi..hhukhukhuk...sebabnya.,...sehari suntuk mentelaah tutorial nak buat cluth bag ni...

korang nak try buat clutch bag sendiri tak?

pi SINI

senang saje..tapi kalo 1st time buat cam aku ni memang fengsan jap lah kan..tapi kalo dah reti memang senang...

cam biase lah kan...tak puas hati lagi..nanti nak beli kain cantik2 nak try buat lagi..(oh..ni aku pakai kain perca gak..hahhaa)

ok ni ade sikit gambo proses membuat clutch ni...
ok..mula2 potong kain,lining dan interfacing segala tu...

pastu buat body depan lak...ni kalo ikot pattern dalam tutorial ni lah..kalo takmo buat pattern camni pun boleh..buat simple2 jelah lagi senang...

pastu buat bahagian dalam..tempat letak kad2 segala..kalo tak buat lagi senang keje..terus je letak lining....pastu gatherkan ngan zip..jadi cam kak atas ni..iron skit..pastu jahit tindih...

sambung2 sume..terbalikkkan..pastu siap..jadi r camni...comel kan...kalo nak lagi cantik..pakai kain cotton yg keras2 sikit tu..cam yg jual kat ikea tu...aku pakai kain wat baju kurung jek..hahahha....

ok sebenarnya clutch bag comel ni aku buat untuk nak kasi hadiah kat kak zaiton.. kak ton ni kawan baik aku kat sekolah..seorang yang sistematik dan dedikasi...dan baru kawin tgh tahun ni...alhamdulillh rezeki kak ton dapat tukar mengajar di selangor mengikut en.suaminya..huhuhuh..baru je kenal kak ton setahun..dah berpisah...harap2 kak ton suke beg ni...

2 comments:

  1. rajinnya lyana jahit menjahit..segan chem sebab takde skill bab tu..lepas ni mesti leh jahit baju anak-anak pulak :-)

    ReplyDelete
  2. wah kreatif!!
    aku mmg xkan try la buat haha
    sebab aku ni fobia ngan mesin...
    takut, seriau rasa dok dekat2 mesin jahit
    sebab penah tkena jarum tembus kt tangan

    ReplyDelete

POPULAR POST