Dec 25, 2010

Pergh..macam kat Palestin gaknye...

Korang..baru kejap ni ade orang spray nyamuk tanpa inform dulu..pergh..tetibe jek berasap...actually aku dah dengar bunyi bising de sembur tu..tapi biarkan jelah..takkan r nak kuar bawak budak2 bertiga ni..so aku tutup jelah pintu, tingkat rapat...oh mase ni aku ngah makan...

sekali...tetibe je asap masuk dengan banyaknye dalam ruang tamu melalui celah2 tingkap...aku dah kaget dah..anak2 ape ntah lagi..dah r aku ngah makan..terus aku ngan tak berbasuh tangan ni mengangkat aidil ke dalam bilik..pastu angkat ainul dan ayra pulak... aku pi basuh tangan jap..dan simpan nasi yg aku makan dalam microwave...

tak sampai seminit pun dalam bilik, asap masuk pulak dah dalam bilik tu...banyak giler ok..sampai gelap bilik tidur aku..ainul ngan ayra dan nangis2 dah..takot giler dorang...aku angkat aidil..ainul ngah ayra dah nangis2 lari kelur bilik..

keluar dari bilik aku tengok ainul ngan ayra sembunyi bawah meja makan...kesian sungguh tgk anak2 ni..dah cam pelarian palestin dengar bom dah..(agak2nye budak2 kat palestin tu camni r kot..mesti lagi takot kan..)

so aku pun join sekaki r dok bawah meja tu..ainul ngan ayra dok peluk2 aku..ainul lagi r..mengigil ko..kesian aku tgk...aidil cam biase dr awal kene attack ngan asap tu sampai la ni tak bangun2...fengsan....(riso gak takot de tersedut banyak asap)

pastu aku bukak tingkap sume...bukak kipas kuat2...la ni asap kat ruang tamu pun dah kurang...ainul masih menutup matanya ngan tangan..takot..ayra gerak ke tempat lain pun de tak bagi..(owh..sgt protective)

ok ni ade skit gambo mase serangan...


bilik tempat berlindung pun kene...
ayra kaget..kakak ainul pun same...berasap ko
dapur berasap....(bukan sebab rajin masak...)..huhukhukhuk




1 comment:

  1. yana, kalau ana kat tmpt yana pun mesti cuak..dgn anak2 kecik lg..hu3x...

    ReplyDelete

POPULAR POST