Dec 1, 2010

Pengalaman Melahirkan Aidil

Hoyeahhhhh....Alhamdulillah..selamat juga aku melahirkan baby...setelah puas menunggu dirumah selama seminggu(cuti sekolah kan) akhirnye kuar gak baby yang dinanti...

dan yang best.. kali ni dapat baby boy..si kumbang di antara anak2 dara aku...kekekeke....

Nama : Muhamad Aidil Adam bin Muhamad Aiman Adam
DOB : 29 November 2010
Masa : 2.50 pagi
berat : 2.4kg
panjang : 49cm

ok ni pengalaman aku melahirkan Aidil...

28Nov 2010

dr pagi memang dah rase sakit2 ala2 period pain..tapi still tak sure contraction ke sebabnye tak sakit pinggang ke ape..cume sakit perot bahagian bawah tu jek...tu pun tak kerap sgt..

masuk petang sakit setiap 10 minit sekali..pun tak sakit sgt..aku agak2 false alarm jek..so petang tu sempat buat kek marble seketol...

malam pun tak reda lagi contraction tu...so aku siap2 jelah..en.adam balik keje leh p hospital...sempat lagi makan apam..mak usu aku hantar..

en.adam balik keje..kemas2 sikit..kol 9.30 malam pi hantar anak2 umah maklong, pi umah ucu jap..pastu ajak abg pi makan char kue tiaw..pergh lega sbb last aku makan berat tengahari tu lah..pastu makan kek jek..ni malam baru nak makan...abis makan pi Hospital sultan Ismail..

Sampai hospital, tunggu kat bilik saringan tu punyelah lame..bukan ade orang pun..aku sorang jek...tapi name ntah de tak cek pun...huhuhuuh...

kol 11.30 malam

misi soh p toilet...pi kencing sume lah ape lah...tgk2 ade show..darah+lendir
dr wat VE dah 4cm katenye...terus masuk LR

29nov2010
kol 12.10malam

dr pecahkan air ketuban...beso betul LR HSI ni..3 kali ganda beso HKL punye rasenye... sakit aku tak kuat sgt...berbual2 ngan misi..ngan en.adam...ngan dr...

kol 2.30 pagi..

misi masukkan ubat kasi kuat contraction..rase nak meneran jek..huhuhu..tapi adik misi tu kate dr wat VE lagi skali nanti kol 4.15 pagi..mak ai lamenye..takde seluk2..takde cek ke ape...huhuhuh...pastu ade staff nurse masuk, aku bgtau rase nak meneran..de cek kate dan full dah..leh teran..

2.50pagi

aku apelagi..push r..sekali push je Aidil keluar..malangnye kene jahit gak skit kat kulit sebab push kuat sgt..hahahha....misi tak sempat nak wat ape2 dah berdesup keluar..tapi lega sgt2 aku mase tu...

tu jek pengalaman aku kali ke 3 ni..kekeke...apepun Alhamdulillah...dan bersyukur sgt dipermudahkan segalanya...melahirkan anak dengan mudah...sakit pun sikit jek..dan sekejap...dan Aidil pun bukan jenis yang meragam... syukur sgt...

gambar? aku tak jumpe kabel hp lah..huhuh..kang aku jumpe n aku rajin aku upload... apepun..Aidil rupe cam rupe aku...kekekeke...idong mancung, dagu lekuk, bibir lebar ala ning baizura (hhuuhuhuh!) ..sgt kecik tapi panjang (mesti cam ainul ni nanti)....

ok nanti aku update lagi k....


12 comments:

  1. yana mmg rezeki ko bersalin senang..lega kan bila dah bersalin..aku belum penah rasa sakit2 dah buka jalan n xpyh la nak sakit lama2..harap2 yg ke3 ni merasa la mcm tu xmau dok spital lama2...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..dah selamat..tahniah utk yana sekeluarga..dpt jugak baby boy kan..best nya..:)...

    ReplyDelete
  3. wahhhhhh senangnya ko bersalin
    best best
    bagilah petua wei
    aku macam dah seram sejuk nak mengepush ni
    hihihi

    ReplyDelete
  4. tahniah yana. mmg rezeki kome btl la,semuanya mudah jer. selamat berpantang

    ReplyDelete
  5. walaupun baca citer akak macam tak sakit jer tapi saya still rasa ngeri... waaa takot tapi nak anak jugak huhuhuhu....

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah yana mudah bersalin
    mesti aktif sangat tu

    kak ati rasa masa push tu yana
    terangkat punggong kot pasal tu
    kena jahit tau

    tak sabar nak tgk pic baby..nanti
    tunjuk ok

    ReplyDelete
  7. lyana
    tahniah.. warghh sama laa kita ek..
    awak 2 girl baru boy.. saya lak 2 boy baru dapat girl.. huhuhuhuh...

    eh awak dah pindah JB ek.. dulu stay KL kan....

    apa-apa pun selamat berpantang yer.. hihikhik... saya dah 22 hari... pantang lek lok yer

    ReplyDelete
  8. tahniah Mal!!!so happy tau ko beranak dgn mudah. Aku br nak 1st, takut... .agaknya lagi byk anak lagi senang beranak kot. huhuhuh apa2 pun kena ada 1st experience jugak kan.

    ReplyDelete
  9. thanks sume..alhamdulillah ah lepas..dah lega.. skrg mase untuk jage anak2 ni pulak..huhuhuuhuh

    ReplyDelete
  10. mely!! hye...
    isk..isk...
    takutnya nak beranak.... (-__-)

    ReplyDelete
  11. Apa yang posting bagus. Saya sangat suka membaca jenis atau artikel. Aku bisa? T menunggu untuk melihat apa yang orang lain katakan.

    ReplyDelete
  12. yana! kunaz miss yana branak. ni br bace. congrats2. eh yana x amik epidural langsung ke? mantoppnyerrrrr

    ReplyDelete

POPULAR POST