Dec 26, 2010

Mei Tai....akhirnya siap juga...

Assalamualaikum sume,,,

semalam aku tulis dalam status fb aku nak jahit mei tai ni kan...

kenapa nak jahit?

ohh..sebenonye memang nak carik carrier nak angkut dan botak Aidil ni..kemarin p tesco satu family fengsan jap aku mengangkut ketiga2 anak ni,..ainul ngan ayra boh dalam troli..Aidil boh dalam stroller..pastu dak Aidil nangis2..aku kene dukung Aidil sambil sorong stroller...sadis sungguh...

jadi aku sgt perlukan carrier ni...sebelum ni aku dah jahit baby pouch...tapi cam best pulak tengok mei tai ni,..hahahhaa...ape lagi... dengan bantuan mesin jahit itam singer yang nenek aku kasi..dan kain2 perca yang jugak nenek aku kasi..aku pun mulakan projek pagi tadi..pas en.adam p keje dan anak2 masih tido...

susah ke? tak r susah sgt nak jahit mei tai ni..cume kene sabar sbb banyak mende skit nak kene buat..kalo tak kene nak mandikan anak., basuh yak anak, buat susu, nenenkan anak...1 jam dah siap kot...hahahha..

ok aku ikot sebijik2 tutorial dre website ni...cume hood mei tai ni aku tak wat...

TUTORIAL MEI TAI

sesape nak cube jahit sendiri, usha2 r website tu ye..senang dan mudah difahami...

tapi...

mei tai ni saiz de besar skit...untuk budak besar boleh r..tapi kalo untuk aidil agak besar..len kali aku wat lagi pakai kain cantik2 skit n kecikkan skit saiznye,....

oh aku kan buat pakai kain perca..so ade r belen kain songket2 ni..kekkee...aku wat body mei tai ni..strap pula pakai kain belen nenek aku buat samping sekolah agama kaler itam..tu pun tak cukup panjang, aku tambah ngan kain lain kaler blue black..hahhaha..hentamlah labu...janji jadik..

oh pattern yang ni cam complicated skit..ade yg lagi mudah kalo korang nak cube...takyah buh padding sume..(padding tu untuk keselesaan je)..sila cari di google ye..

ok moh layan gambo mei tai costum made..hehehhe..(sila abaikan kegemukan lengan ibu)





oh ye..ni cara nak pakai mei tai ni...

cara pakai mei tai


**tak berape nak puas hati.. dapat gaji nanti nak beli kain comel2..nak wat lagi....hahahhahaa..ketagih menjahit lah pulak...


2 comments:

POPULAR POST